SÄILIÖAUTOLIIKENNE

T. Rusi Oy aloitti säiliöautoliikenteen 1955 yhdellä puoliperävaunuyhdistelmällä, ja tällöin alkoi myös yhteistyö Oy Shell Ab:n kanssa. Aluksi öljyä kuljetettiin Turun Pansion öljysatamasta Tampereelle, ja 1960-luvulla alettiin kuljettaa myös kaasupulloja ja kuljetusmatkat venyivät Itä-Suomeen asti. Säiliöautoja lisättiin vähitellen ja kuljetettavia tuotteita olivat sekä kirkkaat että raskaat öljytuotteet. Öljyä kuljetettiin Naantalista, Porin Tahkoluodosta, Inkoosta ja Porvoon Sköldvikistä.

Yhtiössä tapahtui sukupolvenvaihdos, kun pitkäaikainen johtaja Mauno Rusi kuoli 1993. Yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi kutsuttiin Mauno Rusin poika Antti Rusi. Yhtiön toimitusjohtajana aloitti Pertti Rusin poika Tommi Rusi. He ovat vähintäänkin seitsemännen sukupolven kuljetusyrittäjiä, mikä lienee maassamme hyvin harvinaista.

Säiliöauto ja sen perävaunu

Säiliöauto ja sen perävaunu.

Yhtiö laajensi nestemäisten polttoaineiden kuljetustoimintaa ostamalla Kuljetusliike Pekka Pohjolainen Oy:n vuonna 2000 ja osan Hoyer Finland Oy:n liiketoiminnasta 2008. on myös. Käyttöön on otettu EN ISO 9001 ja EN ISO 14001 mukaiset laatu- ja ympäristöjärjestelmät.

Nykyisin T. Rusi Oy:llä on 18 säiliöautoa Henkilöstömäärä on noin 40. Liikennöintialue on Lounais-Suomi, Satakunta, Pirkanmaa, Uusimaa, Häme, Kymenlaakso, ja pääkaupunkiseutu.